Employer Branding

Znamčenje delodajalcev – tako boste okrepili svojo blagovno znamko!

Trenutno se noben izraz ne uporablja tako pogosto kot ravno znamčenje delodajalcev. To lahko pojasnimo na naslednji način: Kaj nekoga kot delodajalca naredi privlačnega? Zakaj je to pomembno? Kaj sploh pomeni privlačnost delodajalca?

 

Kaj pomeni znamčenje delodajalcev? Ste se tudi vi že kdaj vprašali? Veliko strokovnjakov s področja trga dela nudi svetovanje pri tem. Vendar zakaj? Priznati je treba, da se izraz na začetku sliši nekoliko nenavadno. Vendar se za tem ne skriva nič drugega kot ustvarjanje blagovne znamke delodajalca.

Z znamčenjem delodajalcev ustvarjate podobo svojega podjetja. S tem boste opaženi na trgu dela. Gre za to, kaj ljudje povezujejo z vašim podjetjem.

Oziroma drugače povedano: Znamčenje delodajalcev zajema vse dejavnosti, ki jih opravljate kot delodajalec, da se predstavite potencialnim novim zaposlenim.

Razkrili vam bomo, kako izkoristiti prednosti močne blagovne znamke delodajalca in kako jo lahko postopoma ustvarite.

Zakaj edinstvenost pomembna pri znamčenju delodajalcev

 

Kakorkoli, nekaj je že jasno. Delovno vzdušje in podjetniška kultura sta mnogim zaposlenim pomembnejša od visoke plače. Argumenti, kot na primer ugodnosti zaposlenih ali delo v mladi in dinamični ekipi so že fiksne točke na seznamu vsakega oglasa za prosto delovno mesto.

V tem je težava. Skoraj vsako podjetje te točke navede tudi na svojem uradnem spletnem mestu. Sicer je v redu, da pokaže, kaj lahko ponudite kot podjetje. Vendar pa se morate tudi razlikovati od ostalih podjetij. Vsako podjetje ima svoj edinstven značaj. Na tem mora temeljiti vaša blagovna znamka delodajalca. Nima smisla uporabljati običajnih izrazov in fraz, ki bi lahko veljali za katero koli podjetje.

Primer:

»Prijetno delovno okolje«: Navsezadnje skoraj prav vsako podjetje meni, da ponuja prijetno delovno okolje. Tako da je bolje poudariti točke, zaradi katerih je vaše podjetje edinstveno.

Primer:

»Vsakodnevna ponudba svežega sadja«, »nadomestila za prehrano« ali »brezplačne masaže za zaposlene«: To so stvari, ki jih ne mora zagotoviti vsak delodajalec. To vedo vaši potencialni zaposleni in si vas bodo tako vtisnili v spomin.

Zato ne smete pozabiti na znamčenje delodajalcev

S tem vprašanjem se ukvarja veliko podjetij. Prej so za posamezen oglas za prosto delovno mesto prejeli na ducate prošenj. Nato so morali samo še izbrati kandidate/-ke. Tako je delovali dolgo časa. Danes stvari niso več tako preproste. Zdaj se morajo podjetja potegovati za najboljše kandidate/-ke. Prav zaposlene z zelo dobrimi kvalifikacijami je težko najti. Pogosto lahko ti prosto izbirajo med različnimi delodajalci. Tu je odločilnega pomena kakovost delodajalca. Vaš ugled – katere informacije so na voljo novim zaposlenim in kaj so že slišali oziroma prebrali o vašem podjetju.

Zaradi teh treh dejavnikov je znamčenje delodajalcev pomembno

 

Če želite še naprej zaposlovati najboljše ljudi, postaja vse pomembneje izstopati iz množice. Naslednji trije dejavniki ponovno jasno kažejo, zakaj je znamčenje delodajalcev tako pomembno.

  1. V prihodnosti bo manj potencialnih zaposlenih

Po statističnih podatkih se v Avstriji število delovno aktivnega avstrijskega prebivalstva v delovni starosti krči. Do leta 2028 bo starostna skupina med 15 in 59 leti izgubila 182.500 ljudi. To je skoraj enakovredno številu prebivalcev Linza. S tem se povečuje tržna vrednost usposobljenim delavcem. Začetni položaj podjetij se bo zato poslabšal. Oziroma drugače povedano: V prihodnosti boste imeli večje težave pri iskanju zaposlenih. Kdor zdaj začne graditi blagovno znamko delodajalca, si lahko obeta koristi v prihodnosti.

  1. Vrednote novih generacij so drugačne

Generacija, ki se je rodila med leti 1980 in 2000, ima željo po sprejemanju samostojnih poklicnih odločitev. To generacijo pogosto imenujejo »generacija Y«. Osebe, rojene med temi leti, so bolj odprte za spremembe. Razlog lahko leži v tem, da se jim kot otrokom nikoli ni bilo treba soočiti z eksistencialnimi strahovi. Mladi zaposleni želijo v svojem delu videti smisel. Biti cenjen je pri tej generaciji postavljeno višje kot poklicni naziv.

  1. Delodajalec kot skrivnost

Ni zadostuje več, če informacije o delovnem mestu in podjetju razkrivate samo v oglasu za delovno mesto ali razgovoru za službo. Kako potekajo stvari v podjetju? Katera podjetniška kultura prevladuje? To so vprašanja, na katera mora vsako podjetje odkrito odgovoriti. Zdajšnji kandidati so zrasli z internetom. Navajeni so dobiti vse informacije in jih oceniti. Podjetja, ki navzven ne nastopajo odprto, si ne delajo nič dobrega. Podjetja morajo pokazati, kdo so in kaj jih odlikuje. Zagotovite ustrezne vpoglede.

 

Znamčenje delodajalcev

Verodostojnost je pomembna

Dejstvo je: Lahko ste še tako dober delodajalec, to ne bo pomagalo nič, če tega sporočila ne boste razširili. Znamčenje delodajalcev se začne pri lastnih zaposlenih. Če ti nimajo občutka, da delajo za dobro podjetje, boste spodleteli pri zgoraj navedenem razširjanju. Kako postati privlačen delodajalec? Zastavite si naslednja vprašanja: Kakšna so pričakovanja vaših obstoječih zaposlenih? Kakšna so pričakovanja kandidatov? Kaj vam je ponujeno? Če želite odgovoriti na ta vprašanja, spremenite svoj zorni kot. Znamčenje delodajalcev je treba načrtovati dolgoročno in zahteva strateško zasnovo.

Dve usmeritvi pri znamčenju delodajalcev

Dejavnosti, vključene v znamčenje delodajalcev, se delijo v dve različni usmeritvi. Obe sta pomembni – ne zadostuje, če sledite samo eni.

  1. Trženje zaposlovanja

Tu gre za dejavnosti, ki so usmerjene navzven. Sem spadajo na primer sejmi, oglasi za zaposlitev ali kampanje v okviru trženja kadrov. Pri tem človek pomisli tudi, kje bo dobil bodoče osebje. Pomembno je, da se najprej oblikuje strategija. Ne začnite sprejemati ukrepe brez predhodnega načrta!

  1. Zadrževalno trženje

Tu je poudarek na obstoječih zaposlenih. Prizadevanja so usmerjena k navezanosti na podjetje. Nihče ni prepričljivejši od zadovoljnega osebja. Zato velja naslednje: Znamčenje delodajalcev se začne pri lastnih uslužbencih!

Na kaj morate paziti, preden začnete kot blagovna znamka delodajalca

Najprej je treba pogled usmeriti navznoter. Povprašajte vaše uslužbence, kako gledajo na podjetje. Zavedajte se svojih prednosti in slabosti. Kaj vas odlikuje kot podjetje? Kaj vas loči od konkurence? Nato pogled usmerite navzven. Ugotovite, kako vaše podjetje dojemajo izven njega. Šele ko so ta vprašanja razjasnjena, lahko določite položaj delodajalca. Kot nadaljnji korak je mogoče ustvariti blagovno znamko delodajalca.

Kako se pozicionirati kot delodajalec

Možnosti v okviru znamčenja delodajalcev so velike. V ta namen je treba razdelati posebne prodajne prednosti. Ne poskušajte pokriti vsega. Namesto tega je bolje zagotoviti usmeritev. Kaj je pri delu za vas drugačnega kot pri konkurenci? Ob tem je dobro razmisliti, katere kandidate želite nagovoriti.

Ali pa razmislite, kaj bi lahko bilo pomembno vašim potencialnim uslužbencem. Bi lahko to ponudili? Če je odgovor pritrdilen, to tudi pokažite. Koristno je ustvariti avatarja za »popolnega zaposlenega«. Vprašajte se, kakšen je za vas popolni zaposleni. Iz tega izhajajo vrednote, ki jih je mogoče vključiti v zunanjo komunikacijo. Znamčenje delodajalcev zahteva tudi ukvarjanje s potrebami lastnega osebja. Prav tako ne smete pozabiti na pričakovanja novih članov ekipe. Nikomur ni vseeno, za koga dela.

Ne prezrite trenutnih trendov

Omenili smo že, da iskanje zaposlitve poteka prek spleta. Vendar se pri tem trend seli na mobilne naprave. Zato je za podjetje pomembno, da domačo stran prilagodite tudi za uporabnike mobilnih naprav. Dandanes si ne morete privoščiti, da bi kandidate izgubili zaradi nedelujočega spletnega mesta.

V zvezi z znamčenjem delodajalcev obstaja morje izrazov

Poiščite strategije za obstanek v »vojni za talente«. Svoje dejavnosti usmerite na področje »kadrovskega trženja« tako znotraj kot zunaj podjetja. Postanite »delodajalec po izbiri« za »velike potenciale«. Na koncu bi radi osvetlili ta kaotični nabor izrazov in na kratko pojasnili najpomembnejše od njih.

Znamčenje delodajalcev

Gre za proces izgradnje blagovne znamke delodajalca. Redka osrednja sporočila v sebi nosijo vrednote podjetja. Tukaj lahko dobite splošni pregled tematike o znamčenju delodajalcev.

Blagovna znamka delodajalca

Je slovenski prevod izraza Employer Branding (znamčenje delodajalcev). Blagovna znamka delodajalca kaže, kakšno je podjetje kot delodajalec.

Blagovna znamka podjetja

Je predstava, ki jo imajo ljudje o podjetju. Gre torej za edinstveno podobo podjetja. Tako se ta razlikuje od drugih podjetij in povečuje prepoznavnost.

Ugled delodajalca

Je predstava, ki jo imajo potencialni kandidati o določenem podjetju. Nastane v javnosti na podlagi tega, kako javnost podjetje dojema kot delodajalca. Podoba lokacije ali izdelka vplivata na ugled delodajalca.

Podoba industrije

Vsi določene predstave povezujejo s celotnimi industrijskimi ali gospodarskimi panogami. To vpliva na privlačnost potencialnega delodajalca.

Ugled podjetja

Gre za predstavo, ki jo imajo o določenem podjetju stranke, dobavitelji ali širša javnost.

Celostna grafična podoba

S celostno podobo si podjetje želi doseči želeno podobo. To vključuje podobmočja, kot npr.: vidna podoba, korporativno komuniciranje in vedenje podjetij.

Employer of Choice

Je angleški izraz za delodajalca po izbiri. Kvalificirani kandidati imajo navadno možnost izbire med različnimi podjetji. Zato morajo podjetja izstopati od konkurence. To je cilj znamčenja delodajalcev.

Kadrovsko trženje

Opisuje usmeritev kadrovske politike na potrebe zdajšnjih in bodočih zaposlenih. Cilj je ohraniti in obdržati zdajšnje osebje in pridobiti nove zaposlene.

Veliki potenciali

Predstavlja nadpovprečneže z velikim potencialom in označuje visoko usposobljeno osebje. Ti nimajo samo odlične izobrazbe ali praktičnih izkušenj, ampak tudi zelo dobre značajske lastnosti.

War of Talents

Je enako slovenskemu izrazu vojna za talente. Ta izraz je nastal zaradi pomanjkanja strokovnih sodelavcev. Zato postaja vse bolj pomembno, da se kot podjetje dobro pozicionirate.

Sklep

V zadnjih letih se je marsikaj spremenilo. V ospredje so prišle nove vrednote. Nova generacija se točno zaveda, kaj si želi. Boj za najboljše zaposlene bo v naslednjih nekaj letih še težji. Najbolje je, da že kar danes začnete graditi blagovno znamko podjetja. Znamčenje delodajalcev je postopek, ki ga ni mogoče izvesti preko noči. V naslednjih letih bo zaposlenih vedno manj. Še bolj težko bo prepričati najboljše izmed njih. Možnosti v okviru znamčenja delodajalcev so številne. Začnite z razvojem strategije že danes. Saj nikomur ni vseeno, za koga dela.