Kako napisati življenjepis

Pisanje življenjepisa je veščina, ki je pomembnejša, kot si morda predstavljamo na prvi pogled. Ne glede na to, ali imate dolgoletne izkušnje ali ste se novi na delovnem trgu – bistveno več možnosti za uspeh na intervjuju imate z izpiljenim življenjepisom, s katerim delodajalcu prikažete svojo izobrazbo, spretnosti in izkušnje.

Pisanje življenjepisa je lahko stresna naloga, še posebej, če začnete iz nič …

In čeprav ni enostranske rešitve rešitve za popoln življenjepis, mora biti vedno jasno oblikovan in dovolj kratek, da ga bo delodajalec hitro »skeniral«. Seveda je pomembno, da je tudi prilagojen vlogi delovnega mesta, na katerega se prijavljate.

Ne veste, kje začeti? Tu je nekaj osnovnih pravil, kako napisati življenjepis.

Katere informacije naj vključim v življenjepis (CV)?

Življenjepis naj ne bo preveč tehnično napisan, toda obstajajo določene smernice, ki bi jih morali upoštevati:

1. Osebni podatki:

Morda se sliši očitno, vendar bi bili presenečeni, koliko ljudi pozabi vključiti svoje ime, e-pošto, telefonsko številko ali naslov. Da bi se izognili nepotrebnim nevšečnostim, poskrbite, da bodo ti podatki jasno predstavljeni na vrhu vašega življenjepisa. ‘Življenjepis’ je odvečen naslov, vaše ime pa ne.

2. Osebna izjava:

Ker je to prva stvar, ki je prikazana v vašem življenjepisu, je osebna izjava bistveni del izstopanja iz množice. Pojasnjuje, kdo ste, kaj ponujate ter kaj iščete. V tem kratkem in jedrnatem sestavku pokažite, zakaj ste ravno vi primerni za to delovno mesto.

Kako dolga naj bo osebna izjava?

V idealnem primeru naj vaša osebna izjava ne obsega več kot približno 150 besed (ali štiri oz. pet vrstic vašega življenjepisa). Če je daljša, vam bo zavzela preveč dragocenega prostora, namenjenega celotnemu življenjepisu. Ne pozabite: gre za povzetek, ne za spremno pismo. Zato naj bo to jedrnat, ustrezen in natančen tekst.

Kaj naj vsebuje?

Uspešne osebne izjave odgovarjajo na naslednja vprašanja:

  • Kdo ste?
  • Kaj lahko ponudite?
  • Kakšni so vaši karierni cilji?

Če želite biti prepričani, da ste zajeli vse, med pripravo osebne izjave podajte odgovore po alinejah. Če nimate navdiha, si z opisom dela pomagajte prepoznati posebne veščine, ki jih išče delodajalec.

Če na primer poudarja, da bo imel popoln kandidat izvrstne sposobnosti poslovne analize, poskrbite, da boste to zajeli nekje v svoji izjavi. To bi lahko zvenelo nekako takole: »Delovne izkušnje v strateški poslovni analizi s preiskovalnim in metodičnim pristopom k reševanju problemov.«

3. Delovne izkušnje:

Ta odstavek mora vsebovati vse vaše ustrezne delovne izkušnje, začenši z najnovejšimi. Vključite ime delovnega mesta, ime organizacije, časovno obdobje dela na tem delovnem mestu in ključne odgovornosti, ki so vam bile zaupane.

Odločitev o pravi vlogi za vas je lahko težka, vendar je občutek za usmeritev ključnega pomena, če želite kar najbolje izkoristiti svojo predstavitev. Če ne veste, kaj izbrati, razmislite o svojih hobijih in trenutnem naboru spretnosti ter naštejte potencialne kariere, ki bi vam lahko omogočile vsakodnevno uporabo teh spretnosti.

Če ste na univerzi ali ste pravkar diplomirali, naj bodo vaši karierni cilji jasnejši. V tem primeru uporabite tisto, kar ste se naučili na fakulteti, da definirate najboljšo poklicno pot za vas. Nikakor pa naj vas izobraževanje ne omejuje pri izbiri drugačnih karier.

4. Dosežki:

To je vaša priložnost, da pokažete svoje veščine, ki so relevantne za delovno mesto, na katerega se prijavljate. Naštejte vse svoje ustrezne veščine in dosežke (podkrepite jih s primeri) in pojasnite, kako bi jih uporabili v novi vlogi. Če imate veliko dosežkov in veščin, jih omejite na tiste, ki vam pridejo prav za to delovno mesto.

5. Izobrazba:

Tu naj bodo naštete vaše izobraževalne izkušnje in dosežki, skupaj z datumi, vrsto kvalifikacije in/ali ocenami – čeprav bodo posebni deli izobraževanja, ki jih vključite v življenjepis, odvisni od vaše posamezne situacije. Če imate na primer več izobraževalnih dosežkov kot delovnih izkušenj, je poudarjanje tega poglavja dobra ideja.

Katere kvalifikacije vključiti v življenjepis?

Če ste ravno zaključili srednjo šolo: V tem primeru lahko navedete vaše ocene pri osnovnih predmetih, relevantne obšolske dejavnosti ter poletna dela.

Če ste ravno zaključili fakulteto: Kot nedavni diplomant se morate vedno osredotočiti na diplomo in vključiti informacije na višji šolski ravni z manj podrobnostmi. Strukturirajte življenjepis tako, da najprej vključite podatke o diplomi, nato pa v naslednjem oddelku vključite vsa delovna mesta, ki ste jih morda opravljali.

Če ste že nekaj časa na trgu dela: Ne dodajajte nepotrebnega balasta, tako da poleg delovnih izkušenj vključite veliko izobrazbe – še posebej, če se je to zgodilo pred 10 leti. Podrobnen opis delovnih nalog, ki ste jih opravljali, predstavljajo vaše talente, spretnosti ter tudi predanost in strast do panoge. In to so lastnosti, ki bodo pritegnile večino potencialnih delodajalcev.

Iščete zaposlitev? Tu najdete vsa prosta delovna mesta:

Razgovor za službo

Kaj naj izpustim iz življenjepisa?

Ko gre za življenjepis, obstajajo nekatere besede in besedne zveze, ki se jim je dobro izogniti – in večinoma so sestavljene iz preveč uporabljenih klišejev.

Ne samo, da bi lahko z njihovo uporabo »spravili v slabo voljo« potencialnega delodajalca, temveč bi se s klišeji zlili z ostalimi kandidati. Čeprav ima vsak rekruter svoje preference, je tukaj kratek pregled besed in besednih zvez, ki se jim je dobro izogniti:

  • Odlične komunikacijske veščine
  • Motiviran/-a s ciljem
  • Prilagodljiv/-a
  • Večopravilen/-a
  • Neodvisen/-a
  • Pozoren/-a na detaile

Seveda je mogoče narediti izjeme, če je karkoli od zgoraj navedenega bistvena spretnost za delovno mesto – vendar je ključnega pomena uporaba primerov, s katerimi lahko navedene veščine podpremo.

Kako predstaviti svoj življenjepis?

Vaš življenjepis je prva stvar, ki jo bo delodajalec videl pri procesu zaposlovanja. Kako je vaš življenjepis videti na prvi pogled, bo odločilno pri tem, ali ga bodo podrobneje prebrali. Tudi če se vaše sposobnosti popolnoma ujemajo z vlogo, neurejen in zmeden življenjepis verjetno ne bo deloval v vaš prid.

Da bi se predstavili v kar najboljši luči, upoštevajte naslednje:

  • Življenjepis naj bo kratek in jedrnat – skoraj vedno zadoščata dve A4 strani.
  • Izberite jasno in profesionalno pisavo, s katero boste zagotovili enostavno branje vašega življenjepisa (Comic Sans in Word Art pustite v devetdesetih letih, kamor spadata).
  • Postavite ga v logičnem vrstnem redu, z dovolj razmika in jasnimi naslovi odstavkov (npr. delovne izkušnje, izobraževanje)
  • Razvrstite svoje izkušnje in izobraževanje v obratnem kronološkem vrstnem redu, da poudarite svoje najnovejše izkušnje in dosežke
  • Temeljito preverite slovnico in črkovanje

Še nekaj namigov, ki vam bodo olajšali pot do dobrega življenjepisa

  • Igrajte po svojih močeh. Če na primer čutite, da vas pomanjkanje izkušenj ovira, se raje osredotočite na izobrazbo.
  • Uporabite alineje. So odličen način, da opozorite na vsa ključna dejstva ali ustrezne informacije, tako da rekruterju ali delodajalcu omogočite enostavno prelistavanje dokumenta in iskanje vaših pomembnih dosežkov, ne da bi se moral »prebijati čez močvirje«.
  • Ne bojte se belega prostora. Ne bojte se vrzeli. Tudi če menite, da je vaš življenjepis videti prazen, vam ni treba skrbeti, če ste le vključili vse ustrezne informacije in ustrezne dosežke. Ne pozabite: manj je včasih več.
  • Ne pozabite na spremno pismo. Spremno pismo je priloženo vašemu življenjepisu in oboje je ključnega pomena pri zaposlitvenem procesu. V kombinaciji vaš življenjepis postane popoln dokument za predstavitev vašega talenta.
  • Ne eksperimentirajte z velikostjo. Morda se vam zdi, da je spreminjanje velikosti pisave odličen način, da svoj življenjepis umestite na dve strani. Ne glede na to, ali uporabljate veliko pisavo, da je vaš življenjepis videti daljši, ali manjšo, da se vse prilega, nikogar s tem ne zavedete.

Zaključna misel

Ko imate enkrat sestavljen življenjepis – ne mislite, da je končan.

Vsaka služba je drugačna in prilagajanje vašega življenjepisa je ključnega pomena za izstopanje. Kadar koli vložite prošnjo, jo uredite v skladu z opisom dela in zagotovite, da se vsakič ujema s specifikacijami. Poudarite, da ste dober kandidat za delovno mesto s tem, da navedete:

  • Posebne veščine, ki jih morate ponuditi delodajalcu
  • Ustrezni dosežki
  • Delovne in izobraževalne izkušnje, ki jih imate na svojem področju
  • Osebne lastnosti, zaradi katerih boste pravi za vlogo
  • Razumevanje delovnih zahtev
Iščete zaposlitev? Tu najdete vsa prosta delovna mesta: