Študentsko delo Linkedin

LinkedIn račun za življenjepis

Uporabnikov na socialnih omrežjih je vedno več in dandanes poznamo tudi profesionalna družbena omrežja, ki povezujejo profesionalce s celega sveta. Kadrovski strokovnjaki prav preko teh omrežij objavljajo prosta delovna mesta, iščejo informacije o iskalcih zaposlitve na zelo praktičen in učinkovit način ter tudi promovirajo svoja podjetja. Največje profesionalno socialno omrežje je LinkedIn, ki iskalcem službe omogoča predstavitev novim delodajalcem, kar omogoča personaliziran LinkedIn račun. V zadnjih 10 letih je LinkedIn revolucioniral sistem zaposlovanja in omogočil boljši pregled nad opcijami tako delodajalcem kot iskalcem zaposlitve. LinkedIn je ameriško spletno omrežje, usmerjeno v podjetja in zaposlitve, ki deluje prek spletnih strani in mobilnih aplikacij. Predstavljen je bil 5. maja 2003 in se uporablja predvsem za poklicno mreženje, vključno z delodajalci, ki objavljajo delovna mesta, in iskalci zaposlitve, ki objavljajo življenjepise. Od leta 2015 je večina prihodkov družbe izhajala iz prodaje dostopa do informacij o svojih članih zaposlovalcem in prodajnim strokovnjakom.

Kaj je Linkedin?

Od decembra 2016 je hčerinsko podjetje Microsofta. Maja 2020 je LinkedIn imel 706 milijonov registriranih članov v 150 državah. Kljub profesionalni usmerjenosti je LinkedIn precej podoben socialnim omrežjem, kot je Facebook. Temelji na načelih, kot so povezovanje s prijatelji (oz. v primeru LinkedIna, profesionalci iz stroke), objavljanje posodobitev, deljenje in všečkanje vsebine ter takojšnje sporočanje drugim uporabnikom. Uporablja ideje, ki jih poznate s Facebooka. Vaš profil na primer postane življenjepis, dopolnjen z delovnimi izkušnjami, dosežki, priporočili in napotki kolegov. Ponuja tudi stvari, ki jih ne boste našli drugje, na primer pregledno predstavljeno listo, kjer lahko iščete in se prijavite za delovna mesta. Številne službe za zaposlovanje so zdaj združljive z LinkedInom – ko se prijavljate na delovno mesto, boste morda lahko delili svoj LinkedIn profil, kar včasih pomeni, da se vam dejansko ne bo treba zamudno ubadati z vnašanjem delovnih izkušenj v dolg spletni obrazec.

LinkedIn članom (tako delavcem kot delodajalcem) omogoča ustvarjanje profilov in povezav med seboj v spletnem socialnem omrežju, ki lahko predstavljajo poklicne odnose v resničnem svetu. Člani lahko povabijo vsakogar (ne glede na to, ali gre za obstoječega člana ali ne), da postane “povezava”. Na LinkedInu se torej posameznik lahko poveže s strokovnjaki na svojem profesionalnem področju, širi svoj krog ljudi (tako znotraj kot izven stroke), vzpostavi vezo s kadri v relevantnih podjetjih.

 

 

Kdo si naj bi ustvaril LinkedIn račun?

V današnjem tehnološko razvitem in globalno prepletenem svetu je LinkedIn račun primerna profesionalna opcija prav za vsakega. Tudi če se odločite, da ne boste porabili veliko časa na LinkedIn-u oz. ga sploh ne boste redno spremljali, si je vseeno vredno vzeti tistih 30 minut, da postavite celoten profil LinkedIn. Potem si v svojem računu nastavite opomnik in se v LinkedIn račun prijavite vsakih šest mesecev in posodobite z vsemi novimi dosežki. Delodajalci in HR managerji uporabljajo LinkedIn za iskanje kandidatov.

Če na spletnem mestu nimate prisotnosti, se ne boste pokazali na njihovem radarju. Imeti LinkedIn račun pomeni tudi, da lahko spletno mesto uporabljate za raziskovalna podjetja, anketarje, itd. Skratka, imeti LinkedInprofil je dobra ideja. Tudi če aktivno ne iščete zaposlitve, lahko LinkedIn uporabite za povezovanje s sedanjimi in nekdanjimi sodelavci ter za povezovanje z ljudmi, ki jih srečate na dogodkih, konferencah ipd. Če želite še bolj sodelovati s spletnim mestom, se pridružite LinkedIn Group.

 

Linkedin račun bi morali ustvariti takoj, ko naredite prvi korak v svojem poklicnem življenju. In to ne zgolj z namenom iskanja zaposlitve, ampak za povezovanje, spremljanje ljudi, spoznavanje projektov in trendov v panogi. Omogočil vam bo tudi možnost, da se pridružite skupinam. Linkedin lahko uporabite tudi, če želite izvedeti za priložnosti za prostovoljno delo in sodelovanje s prostovoljci. Začeti je enostavno:

  • Ustvarite svoj LinkedIn račun
  • Uporabite profesionalno sliko
  • Napišite naslov in kratek povzetek o sebi.
  • Za opis izkušenj bodite kreativni. Pišite o poletnih delovnih mestih, projektih na univerzi in člankih, ki ste jih napisali. Ne pozabite vključiti vseh pridobljenih prostovoljskih izkušenj.
  • Začnite graditi svoje omrežje

 

 

Na kaj moramo biti pazljivi, preden ustvarimo LinkedIn račun?

Čeprav je ustvarjanje profila na LinkedInu zelo priporočljivo, lahko spletno mesto vzame preveč časa, za katerega niste plačani. Lahko je drago – in ne prinaša nujno takojšnjih rezultatov. Ena od funkcij, ki jih LinkedIn ponuja, je “Job Seeker Premium.” Opcija je plačljiva in znaša 29,99 USD na mesec. Z Job Seeker Premium lahko vidite, kdo si je ogledal vaš profil in lahko se primerjate z drugimi iskalci zaposlitve, dobite dostop do video tečajev in vpogleda v plače ter pošiljate neposredna sporočila zaposlovalcem. Premium vam omogoča tudi, da svojo prijavo premaknete na vrh seznama kot “predstavljenega kandidata”. Vendar pa najemnik poleg vašega imena vidi značko, ki kaže, da ste plačali za to delovno mesto. Če boste torej ustvarili profil ali že nekaj časa uporabljate platformo, morate ohraniti dober ugled vašega LinkedIn profila. Tukaj je nekaj stvari, ki se jim morate izogniti na LinkedInu:

Pritožbe glede nekdanjega delodajalca na vašem računu LinkedIn:

Med najhujšimi stvarmi, ki jih lahko storite na LinkedInu ali katerem koli javnem forumu, je, da slabo govorite o svojem sedanjem ali nekdanjem šefu, podjetju ali sodelavcih. Pravzaprav se izogibajte, da bi na tej platformi sploh govorili preveč o negativnih izkušnjah. To bi potencialnega delodajalca odvrnilo od vas.

Pravopisne in slovnične napake v vašem LinkedIn profilu:

Izogibajte se tiskarskim škratom v življenjepisu, profilu ali objavah na LinkedInu. Nedolžna pravopisna napaka ne bo nujno uničila vaše zaposlitvene možnosti, vendar pa lahko številne ali bistvene napake delodajalce in druge obiskovalce odvrnejo od tistega, kar bi radi videli, ko obiščejo vaš profil. Če je teh napak veliko, lahko kdo, ki bere, sklepa, da niste profesionana oseba. Torej, prepričajte se, da ste v računu lektorirali vse, kar ste dodali.

Osebne objave na LinkedInu:

Medtem ko objavljanje osebnih stvari na LinkedInu ni prepovedano, je najbolje, da izpustite vse, kar ni povezano z delom. To je zato, ker je to spletno mesto zgrajeno na podlagi poslov in zaposlovanja. Večina ljudi, ki bo obiskala vaš profil, si bo ogledala vaše kvalifikacije, izkušnje, poklicne cilje itd. Izogibajte se objavljanju osebnih fotografij, neprimernih / morda žaljivih stvari in političnih mnenj.

Neprofesionalna profilna fotografija:

Preprosta stvar –  če dodate fotografijo v svoj profil, lahko to naredi veliko razliko. Uporabniki, ki imajo fotografijo, imajo v svojem profilu 21-krat več ogledov kot tisti, ki je nimajo. Vendar ne pozabite, da to spletno mesto ni pravo mesto za objavljanje kočljivih selfijev. Namesto tega bi morali imeti profesionalno fotografijo sebe. Ozadje naj bo urejeno, fotografija pa naj jasno prikazuje vaš obraz. Dobra ideja bi bila, da uporabite sliko profesionalnega fotografa. Če dodate profesionalno sliko, dobi tisti, ki obiščete vaš profil, dober vtis, da ste kompetentni, resni in sposobni izpolnjevati svoje obljube.

Razkrivanje iskanja zaposlitve v vašem LinkedIn profilu:

Ena od napak na LinkedIn-u, ki jo ljudje ves čas delajo, je objavljanje iskanja zaposlitve v omrežju, ko so še vedno zaposleni. Pazite, kaj objavljate. Obstajajo tudi nekatere dejavnosti, kot je dodajanje številnih povezav naenkrat ali nenadna preobremenjenost na platformi, kar vas bo najverjetneje izdalo. Torej, kaj lahko storite, da ne boste videti sumničavi?

 

  • Izklopite možnost »deljenje sprememb profila« v možnosti nastavitev v vašem računu
  • Blokiranje / skrivanje posodobitev iz določenih povezav
  • Naj bo vaš profil anonimen (kar se ureja pod zasebnosti v nastavitvah), če želite pogledati profile določenih ljudi in mislite, da bi ga lahko omenili svojemu šefu
  • Izberite »Da« pod »Iskanje zaposlitve«, da obvestite potencialne delodajalce o vašem zanimanju

 

Znamčenje delodajalcev

Veliki sestavki besedila v vašem LinkedIn računu:

Vaš cilj naj bo, da bo vaš profil čim bolj berljiv. Torej ustvarite impresiven LinkedIn profil, razmislite o tem, kako ga kar najbolje oblikovati. Prepričajte se, da je dovolj belega prostora, da bralca ne naveličamo. Kadar je mogoče, uporabite ključne točke in se izogibajte pretiravanju. Če že imate račun na platformi, ga preglejte in ga naredite kar najbolj jedrnatega.

Sprejemanje vseh povezav na LinkedIn-u:

Vedno morate biti izbirčni glede povezav, ki jih sprejmete v tem profesionalnem omrežju. Vaše povezave veliko govorijo o vas. Zato ne sprejemajte vseh. Najprej preverite, kdo so in kakšne lastnosti imajo.

Neprimerne LinkedIn etikete:

Ni dobro, da začnete bombardirati z veliko zahtevami. Za osebo na drugi strani je to zelo nadležno. Tako ne sprejmite kar vsakogar, ki se želi povezati z vami, bodite izbirčni tudi pri izbiri ljudi, ki bodo zahtevali prošnjo.

Pretirana samopromocija:

Kolikor se želite prodati potencialnim delodajalcem, bodite previdni, kaj objavljate na platformi. Če se preveč oglašujete, boste videti kot nadležna in nesamozavestna oseba. Podrobno se pogovorite o izkušnji. Vendar ne olepšujte svojih dosežkov ali odgovornosti.

Objavljanje leta, ko ste diplomirali:

Najbolje je, na LinkedIn-u nikoli ne objavljate leta, ko ste diplomirali. Čeprav za večino ljudi to ne predstavlja veliko težav, vam lahko povzroči težave, če ste diplomirani ali se prijavljate na delovno mesto, za katero ste preveč kvalificirani.

 

Zaposlovalcem lahko date vtis, da ste premladi ali prestari  za svojo vlogo.

 

Vse našteto nakazuje, da ni prav enostavno narediti popolnega profila, s katerim bi prepričali potencialne delodajalce. Če se spopadate z izdelavo privlačnega profila, boste morda želeli poiskati pomoč pri izkušenih strokovnjakih. Strokovnjak vam bo pomagal preskočiti vse te pasti.

 

 

Nam lahko LinkedIn pomaga pri iskanju zaposlitve?

Da. Verjetno ste se že vprašali: Ali res potrebujem LinkedIn profil? Če je vaš življenjepis že dovolj dober, v čem je sploh smisel? LinkedIn vam pomaga razviti in vzdrževati svojo profesionalno mrežo in je fantastično orodje za ta namen. To je koristen način, da ostanete v stiku s svojimi poklicnimi kolegi ali celo prijatelji.

Recimo, da obstaja nekdo, s katerim bi radi stopili v stik. Mogoče gre za prodajne možnosti ali pa je iskanje vodje za položaj, ki vas zanima. LinkedIn vam ponuja še eno orodje, s katerim se lahko naučite nekaj o tej osebi in o tem, kdo je in ali bi jo lahko poznali. Torej LinkedIn zagotavlja informacije in vam ponuja, da ste udeleženi v globalni profesionalni mreži, v kateri je več kot 700 milijonov ljudi. Dlje, kot ste del tega, lažje upravljate s svojim profesionalnim mreženjem. Preko LinkedIna imate možnost stopiti v stik s prostimi delovnimi mesti in potencialnimi delodajalci, s katerimi bi brez LinkedIna težko prišli v stik.

Kako pravilno ustvariti življenjepis na LinkedIn-u?

Ni dovolj, da zgolj imate LinkedIn račun, mora biti tudi dobro zastavljen. Tukaj je nekaj nasvetov za boljši LinkedIn račun:

Dodajte svojo sliko

Najbolj preprosta stvar, ki jo lahko naredite za nadgradnjo svojega LinkedIn profila, je, da dodate sliko profila – in to kakovostno. Bodite kreativni, če se to ujema s tem, kaj počnete ali kdo ste, vendar ne pozabite, da je to prvi vtis, ki ga bodo ljudje dobili z vaše strani.

Ustvarite privlačen nasl

ov (headline): Vaš naslov je v profilu postavljen tik pod vašim imenom in bo prva stvar, ki jo bodo prebrali obiskovalci profila. Privzete nastavitve bodo to izpolnile z vašim trenutnim položajem in za začetek je v redu – vendar lahko to kasneje izboljšate.

Ustvarite zanimiv povzetek

Povzetek LinkedIn vam omogoča, da povete svojo zgodbo. Vaš povzetek je lahko daljša oblika vašega naslova; tu imate 2000 znakov, s katerimi lahko ustvarjate, zato se lahko potopite globlje od preteklih izkušenj.

Poudarite vaše izkušnje

Bodite prepričani, da vključite vsa delovna mesta, za katera menite, da so pomembna za to, kamor želite iti svojo kariero, in uporabite dve do štiri zanimive in impresivne točke za vsako delovno mesto, ki ga vključite.

Uporabite vizualni material

Ste vedeli, da lahko na LinkedIn dodate fotografijo ozadja / naslovnico tako kot na Twitterju in Facebooku? To je preprosto in omogoča, da vaš LinkedIn profil izstopa, zato izberite temo, ki govori o vašem poklicu ali osebnosti.

Prilagodite svoj URL

Vaš LinkedIn URL je spletni naslov vašega profila. Privzeti URL bo imel vaše ime in nekaj naključnih številk. Zakaj ne bi naredili nekaj bolj izstopajočega?

Začnite se mrežiti

Zdi se očitno, vendar je včasih enostavno pozabiti.

Ohranjajte vaš LinkedIn račun aktiven

LinkedIn je več kot spletni življenjepis – to je mrežno spletno mesto za socialne medije. To pomeni, da za kar najboljši izkoristek morate ostati aktivni.

Poglejte si moč vašega profila (Profle strength)

Če pogledate svoj trenutni profil, je na desni strani merilec, ki vam omogoča vpogled v moč profila (Profile Strength).

 

 

Vrzeli v življenjepisuKatere prednosti ponuja LinkedIn iskalcem zaposlitve?

 

Poveča vaš domet: Nekatera podjetja iščejo bodoče zaposlene z iskanjem LinkedIna, preden delo dejansko objavijo na spletu, zaradi česar vaš profil postane bolj viden. Če želite biti pripravljeni na to, bi moral vaš LinkedIn profil vsebovati vaše posodobljene strokovne izkušnje z nekaj osebne note.

 

Vključeni ste v globalno profesionalno mrežo: Ocenjuje se, da ima več kot 700 milijonov ljudi po vsem svetu profil LinkedIn. Ni čudno, zakaj delodajalci posegajo po tem viru, da bi iskali bodoče zaposlene.

 

Zgradite svojo profesionalno blagovno znamko: Za nekatere ljudi LinkedIn lahko služi kot profesionalno spletno mesto, običajno pa se stran LinkedIn prikaže tudi v Googlovem iskanju v skupaj z vašim domačim spletnim mestom ali spletnim portfoliom.

 

Predstavite svojo osebnost: LinkedIn je tudi odličen kraj za dodajanje osebnih podatkov, ki običajno ne bi bili primerni za življenjepis. Hobiji, poklicne organizacije, šolski klubi in potrdila o neprofitnem delu dajo potencialnemu delodajalcu veliko osebnih podatkov o vas.

 

Mreženje: Pri iskanju zaposlitve in karieri je mreženje ključnega pomena – LinkedIn pa kot zanalašč pomembno orodje za mreženje. Omogoča enostavno povezovanje s strokovnjaki iz vaše panoge, sodelavci iz službe in še več. Tudi če ste introvert in sovražite dogodke v omrežju, lahko še vedno spodbujate smiselne povezave LinkedIn.

Povzetek

LinkedIn je močno orodje, enostavno za uporabo. Izkoristite ga tako, da optimizirate svoj LinkedIn račun, da bo izstopal v morju kandidatov, prodal vaše sposobnosti in potrdil vaše dosežke. Želite, da je vaša stran vizualno privlačna za obiskovalce, hkrati pa jim olajšate dobiti občutek, kdo ste in kaj v resnici lahko storite profesionalno. Z Linkedin-om se povežete v globalno profesionalno skupnost ter bistveno povečate svoje možnosti za zaposlitev in mreženje.