zadovoljstvo zaposlenih

Zadovoljstvo zaposlenih in kako jih obdržati

Številni zaposleni so se začeli zavedati svoje vrednosti in doprinosa podjetjem, v katerih so zaposleni. Zato ni čudno, da iščejo zase boljše pogoje dela, boljšo plačo in bonitete. V iskanju teh stvari lahko tudi menjajo svojo službo, česar pa si delodajalci od svojih najboljših zaposlenih prav gotovo ne želijo. Delodajalci morajo torej biti pozorni na tveganje, da bodo najboljši delavci iskali novo zaposlitev, ki jim bo nudila stvari, ki si jih želijo. Zato zadovoljstvo zaposlenih postaja velika prioriteta zavednih delodajalcev.

Zdaj je čas, da potrdite, da vaše podjetje dela prave stvari, da pomaga povečati zadovoljstvo zaposlenih pri delu in navsezadnje ohraniti visoko cenjene talente. Najprej morate razumeti, zakaj vaši zaposleni morda iščejo novo priložnost, in razmisliti, zakaj so nekateri člani ekipe morda že zapustili vaše podjetje.

Zadovoljstvo zaposlenih je pomembno – zakaj delavci odhajajo?

Izhodni razgovori lahko zagotovijo neprecenljiv vpogled v perspektivo zaposlenih v vašem podjetju in pomagajo ugotoviti, ali je treba izboljšati vaše strategije zadrževanja zaposlenih.

Več kot verjetno boste slišali zaposlenega, ki odhaja, navesti enega ali več od naslednjih razlogov za odhod iz službe:

  • neustrezna plača,
  • paket bonitet, ki ni konkurenčen,
  • občutek preobremenjenosti in/ali brez podpore,
  • omejeno napredovanje v karieri,
  • potreba po boljšem ravnotežju med poklicnim in zasebnim življenjem,
  • pomanjkanje priznanja,
  • dolgčas,
  • nezadovoljstvo z vodstvom,
  • zaskrbljenost glede usmeritve ali finančnega zdravja podjetja,
  • nezadovoljstvo s kulturo podjetja,
  • želja po spremembi,
  • privlačnejše zaposlitvene možnosti v drugih podjetjih.

Strategije zadrževanja zaposlenih za zadovoljstvo zaposlenih pri delu

Medtem ko je trg dela v nekaterih panogah in regijah naklonjen delodajalcem, kandidatom z iskanimi veščinami verjetno ne bo treba dolgo čakati, da najdejo novo priložnost. Mnoga podjetja med pandemijo nikoli niso prenehala zaposlovati talentov, mnoga druga pa so v zadnjih mesecih pospešila tempo zaposlovanja.

Če menite, da vašemu podjetju grozi izguba vrhunskih talentov, morate hitro ukrepati, da okrepite svoje strategije zadrževanja zaposlenih. Tu je 14 področij, kjer lahko premišljeno ukrepanje pomaga povečati zadovoljstvo zaposlenih pri delu in poveča vašo sposobnost, da obdržite cenjene delavce.

    1. Zaposlovanje novega kadra in orientacija

Vsako novo zaposleno osebje mora biti že od samega začetka pripravljeno na uspeh. Vaš proces vključevanja bi moral nove zaposlene poučiti ne le o službi, temveč tudi o kulturi podjetja in o tem, kako lahko prispevajo k njej in v njej uspevajo. Ne varčujte s tem kritičnim prvim korakom. Usposabljanje in podpora, ki ju nudite od prvega dne, osebno ali virtualno, lahko določita ton za celotno službovanje zaposlenega v vašem podjetju.

     2. Mentorski programi

Seznanjanje novega zaposlenega z mentorjem je odlična komponenta, ki jo lahko dodate k vašemu razširjenemu procesu vključevanja, zlasti v oddaljenem delovnem okolju. Mentorji lahko sprejmejo novince v podjetje, jim ponudijo smernice. In to je zmagovalno: novozaposleni se naučijo stvari od izkušenih zaposlenih, v zameno pa svojim mentorjem ponudijo novo stališče.

Vendar ne omejujte možnosti mentorstva le na nove zaposlene. Vašemu obstoječemu osebju – in vašim splošnim obetom glede zadržanja zaposlenih ter zadovoljstva ekipe pri delu – lahko znatno koristijo prednosti odnosov med mentorjem in mentorirancem.

     3. Sredstva za zaposlene

Bistvenega pomena je, da podjetja svojim zaposlenim izplačujejo konkurenčna nadomestila, kar pomeni, da morajo delodajalci redno ocenjevati in usklajevati plače. Tudi če vaše podjetje trenutno ne more povečati plače, razmislite, ali bi lahko zagotovili druge oblike nagrajevanja, kot so bonitete. Ne pozabite na izboljšanje zdravstvenih ugodnosti in pokojninskih načrtov, ki lahko pomagajo povečati tudi zadovoljstvo zaposlenih pri delu.

     4. Bonitete

Z bonitetami lahko vaše delovno mesto izstopa med potencialnimi novimi zaposlenimi in ponovno vključite sedanje osebje, hkrati pa dvignete moralo zaposlenih. Prilagodljivi urniki in možnosti dela na daljavo so npr. tiste bonitete, ki jih mnogi zaposleni najbolj cenijo.

     5. Wellness ponudba

Ohranjanje zaposlenih v formi – duševno, fizično in finančno – je samo dobro za vaše podjetje. Številni vodilni delodajalci so med pandemijo razširili in izboljšali svojo ponudbo dobrega počutja, da bi zaposlenim pomagali čutiti podporo in da bi dali prednost dobremu počutju. Programi za obvladovanje stresa, storitve načrtovanja upokojitve in povračila za tečaje fitnesa so le nekateri primeri tega, kar bi vaše podjetje lahko ponudilo zaposlenim.

     6. Komunikacija

Prehod na hibridno delo in delo na daljavo je poudaril pomen dobre komunikacije na delovnem mestu. Vaši neposredni podrejeni, ne glede na to, ali delajo na kraju samem ali na daljavo, morajo imeti občutek, da se lahko kadar koli obrnejo na vas z idejami, vprašanji in pomisleki. In kot vodja se morate prepričati, da opravljate svojo vlogo pri spodbujanju pravočasne, konstruktivne in pozitivne komunikacije v celotni ekipi. Prepričajte se tudi, da se redno proaktivno povezujete z vsakim članom ekipe, da dobite občutek njihove delovne obremenitve in zadovoljstva pri delu.

 

komunikacija za večje zadovoljstvo zaposlenih

 

     7. Stalne povratne informacije o uspešnosti

Mnogi delodajalci opuščajo letni pregled uspešnosti v korist pogostejših sestankov s člani tima. Na teh srečanjih ena na ena se pogovorite s svojimi zaposlenimi o njihovih kratkoročnih in dolgoročnih poklicnih ciljih in jim pomagajte vizualizirati svojo prihodnost v podjetju. Čeprav nikoli ne bi smeli obljubljati stvari, ki jih ne morete izpolniti, se skupaj pogovorite o potencialnih scenarijih napredovanja v karieri in pripravite realen načrt za doseganje teh ciljev.

     8. Usposabljanje in razvoj za zadovoljstvo zaposlenih

Kot del zagotavljanja stalnih povratnih informacij o uspešnosti lahko zaposlenim pomagate prepoznati področja za poklicno rast, kot je potreba po učenju novih veščin. Izpopolnjevanje zaposlenih je še posebej pomembno danes, saj tehnologija še naprej spreminja naš način dela. Ko se ljudje izpopolnjujejo, pridobijo nove sposobnosti in kompetence, ko se poslovne zahteve razvijajo.

Naj bo prednostna naloga vlaganje v strokovni razvoj vaših delavcev. Dajte jim čas za udeležbo na virtualnih konferencah, zagotovite povračilo šolnine ali plačilo za nadaljnje izobraževanje. Ne pozabite tudi na načrtovanje nasledstev, ki je lahko zelo učinkovita metoda za napredovanje strokovnega razvoja in krepitev vodstvenih sposobnosti.

     9. Sistemi priznanj in nagrajevanja

Vsak zaposleni želi dobiti potrditev, da je njegovo delo v podjetju cenjeno. In v današnjem času ima lahko priznanje delodajalca še posebej velik vpliv. Zato se zahvalite svojim neposrednim podrejenim, ki se potrudijo in razložijo, kako njihovo delo pomaga organizaciji. Nekatera podjetja vzpostavijo uradne sisteme nagrajevanja za spodbujanje odličnih idej in inovacij, vendar lahko uvedete privlačne programe priznanja, tudi če imate majhno ekipo ali omejen proračun.

     10. Ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem pomeni večje zadovoljstvo zaposlenih

Kakšno sporočilo pošilja vaše upravljanje časa zaposlenim? Ali pričakujete, da bodo zaposleni na voljo 24 ur na dan? Zdravo ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem je bistveno za zadovoljstvo pri delu. Ljudje morajo vedeti, da njihovi menedžerji razumejo, da živijo zunaj službe – in zavedajo se, da je ohranjanje ravnovesja lahko še večji izziv, če delate od doma. Spodbujajte zaposlene, da si postavijo meje in si vzamejo čas za dopust. In če so za zaključek projekta potrebne pozne noči, razmislite o tem, da jim daste dodaten prosti čas kot nadomestilo.

 

družina

     11. Fleksibilna ureditev dela za večje zadovoljstvo zaposlenih

Mnoga podjetja razumejo, da kljub temu, da so ponovno odprla svoje pisarne, nekateri njihovi zaposleni še vedno raje delajo na daljavo, vsaj za krajši delovni čas. Če te možnosti nimajo, bi lahko zaposlene celo spodbudili k odpovedi.

Zato slej ko prej pomislite, kaj lahko ponudite zaposlenim, če delo samo na daljavo ne pride v poštev. Skrajšan delovni teden? Prilagodljiv urnik? Ali morda možnost delnega dela na daljavo? Vse našteto lahko pomaga razbremeniti vašo ekipo – in povečati zadržanje zaposlenih.

     12. Zadovoljstvo zaposlenih in učinkovito upravljanje sprememb

Poleg vseh nedavnih motenj zaradi pandemije se vsako delovno mesto sooča s spremembami, dobrimi in slabimi. In zaposleni v teh časih iščejo vpogled in pomiritev pri vodstvu. Če gre vaša organizacija skozi velike spremembe, vaša čim bolje obveščena ekipa pomaga zmanjšati skrbi in upravljati govorice. Skličite sestanke bodisi posamično bodisi v skupini in pustite čas za vprašanja.

     13. Poudarek na timskem delu

K prispevanju idej in rešitev bi morali spodbujati vse svoje zaposlene. Spodbujajte skupinsko delo z ustvarjanjem priložnosti za sodelovanje, prilagajanjem delovnega stila posameznikov in dopuščanjem svobode posameznikom za sprejemanje odločitev.

     14. Priznavanje mejnikov, velikih in majhnih za večje zadovoljstvo zaposlenih

Zadnji nasvet za spodbujanje zadržanja zaposlenih je, da osvetlite opazne dosežke. Ne glede na to, ali vaša ekipa konča večji projekt pred rokom ali pa delavec praznuje peto obletnico dela, izkoristite priložnost, da skupaj obeležite mejnik. Tudi če morate praznovati virtualno, je to lahko pomemben in nepozaben trenutek za vse.

Zakaj zaposleni ostanejo?

Enako pomembno kot razumeti razloge, zaradi katerih zaposleni zapustijo organizacijo, je prav tako pomembno razumeti, zakaj dragoceni zaposleni ostanejo. Zaposleni se raje in hitreje vključijo v svoja delovna mesta in svoje skupnosti, ko sodelujejo v svojem poklicnem in skupnostnem življenju, razvijejo mrežo povezav in odnosov, tako na delovnem mestu kot zunaj njega. Odpoved z njihove strani bi zahtevala prekinitev ali preureditev teh socialnih in vrednostnih mrež. Torej, bolj kot so zaposleni vpeti v organizacijo, večja je verjetnost, da bodo ostali. Podjetja lahko povečajo zavzetost zaposlenih z zagotavljanjem mentorjev, oblikovanjem timskih projektov, spodbujanjem timske kohezivnosti, spodbujanjem iskanja novega kadra z napotitvami zaposlenih ter zagotavljanjem jasne socializacije in komunikacije o vrednotah in kulturi podjetja, pa tudi s ponudbo finančnih spodbud na podlagi zaposlitve ali edinstvenih spodbud, ki lahko drugje ni pogosta.

Delodajalci se morajo odzivati ​​na želje zaposlenih. Zaposleni želijo biti priznani za svoje dosežke. Zaposleni, ki imajo možnost premikanja znotraj podjetja, bodisi na nova delovna mesta v različnih oddelkih ali z napredovanjem, bodo bolj verjetno ostali v tem podjetju.

Zaslužki zaposlenih prav tako igrajo vlogo pri zadržanju. Ponudba konkurenčnega paketa ugodnosti poleg konkurenčnega plačila zmanjša verjetnost, da bo zaposleni drugje videl travo bolj zeleno.